Salam.
Sejak kebelakangan ni aku suka pula makan smoked duck pasta.
Di KK ni ada 2 tempat yang aku suka makan smoked duck pasta.
Satu di Fika Cafe, Jesselton Twin Tower dan satu lagi di Joe's Food Market, Likas.
Rasanya macam beberapa kali juga makan di dua-dua tempat ni.
Fika Cafe, Jesselton Twin Tower
Kalau di sini, menu smoked duck dia ialah Smoked Duck Aglio Olio
First time merasa smoked duck aglio olio di Fika Cafe pada 28 Jun 2026, terus suka
RM25
Tapi masa ni aku order Chicken Pesto Pasta
Kali kedua makan baru - baru ni 5 Ogos 2026
Harga masih RM25
Kali ketiga makan - malam tadi.
Harga naik sikit jadi RM26
Joe's Food Market, Likas
Kalau di sini pula, pasta yang ada ialah Smoked Duck Carbonara
First time makan smoked duck carbonara di Joe's Food Market (29 Mei 2026)
RM18
Masa ni aku sebenarnya beli lamb chop, tapi nampak sedap pula carbonara tu jadi aku bungkus juga carbonara untuk makan malam pula.
10 Jun 2026 makan lagi
Ni pula masa 17 Julai 2026
Padahal beberapa hari sebelum tu ada pergi makan di sini juga masa kawan aku Hajar datang ke KK, tapi sebab tak makan smoked duck jadi rasa nak kena pergi lagi dalam masa terdekat juga.
Salam.
Sambungan daripada cuti aku di Penang bulan Jun yang lepas.
Ahad tu (14 Jun 2026) kami satu keluarga pergi ke Pendang, Kedah untuk makan Nasi Goreng Udang Galah.
Keluarga aku pernah makan sebelum ni di food festival, katanya sedap.
Jadi masa aku balik rumah hari tu, akak aku ajak makan di kedai dia pula.
Perjalanan kami dari Penang lebih kurang sejam lebih juga tak salah aku.
Nasi Goreng Udang Galah Dapur Makcik Pondesyen
Rupanya ada kolam udang galah di sini.
Sekitar kawasan kedai
Ada yang tengah memancing udang
Beratur sekejap sambil bergambar kami 3 beradik.
Walaupun kami sekeluarga tak ramai, bukan selalu juga dapat berkumpul sekali.
Ada surau juga disediakan di sini.
selain nasi goreng, ada jual laksa kuah ketam juga
Nasi goreng juga dah siap dibungkus, tinggal order je.
Kami order 5 bungkus nasi goreng udang galah (RM15 1 bungkus) , laksa kuah ketam (RM12) dan juga udang galah sahaja.
Di kawasan luar kedai ada ruang kosong untuk makan. Ada kerusi dan meja disediakan di sana.
Nasi goreng udang galah & udang galah extra
Gambar kami 1 keluarga
p/s: Mak aku tak berapa sihat sangat sekarang, selera makan pun agak berkurang.
Doakan mak aku cepat sembuh ya..
















