Abang E Capati, Lunas

 

Salam.

Cerita raya ke 4. Mak aku ajak makan roti arab di Abang E Capati. Kedai makan ni ada beberapa branch di Kedah. Kami ke cawangan Abang E Capati di Kulim dulu, tapi tak buka. Dah alang-alang dekat situ, kami terus ke Lunas, Kedah untuk makan di sana pula.

Alhamdulillah, kedai Abang E Capati di Lunas buka. Dapat la aku merasa roti arab dia. Walaupun nama kedai ni kedai capati, tapi roti arab dia yang menjadi pilihan kami.



Mula- mula kami order 6 keping roti arab dulu untuk kami berempat (mak, ayah, kakak & aku). Sampai je makanan, laju kami makan. Ayah aku tambah lagi 4 keping roti arab lagi. Roti arab ni dicicah dengan kari ayam & juga kari sardin. Memang sedap makan roti arab panas-panas.




Selain tu, kami order sate ayam juga. Sate ayam dia pun sedap. Order 10 cucuk, tambah lagi 10 cucuk sate ayam lepas tu.


Aku makan nasi goreng ayam dia juga. Bagi aku, biasa je nasi goreng ayam dia.



Next time boleh makan lagi di sini la. Bukan selalu dapat makan dengan parents sebab aku kerja jauh di Sabah kan. Jadi time raya ni bila semua orang cuti boleh berkumpul dan makan sekali.


p/s: first time update blog guna Ipad. Best lagi guna laptop.

You Might Also Like

4 comments

  1. wow...semua sedap sedap dan kegemaran saya

    BalasPadam
  2. Gembira rasanya dapat beraya bersama emak ayah kan Syu.
    Betul Syu, guna laptop untuk update blog lagi best.

    BalasPadam
  3. Pernah makan roti Arab cicah kari. Sedap.

    BalasPadam
  4. Saya sukaaa kuliner arab atau timur tengah macam nih 😄😍. Selalu best, apalagi karena banyak rempah di karinya. 👍. Melihat dari fotonya saja, dah yakin pasti sedap 👌

    BalasPadam