Vivo & Enola Holmes

 

Salam.


minggu ni kan aku cuti seminggu (ambil cuti tahunan). Jadi, ada banyak masa untuk diluangkan dengan menonton drama, movie dan sebagainya.

Aku cuba untuk tak nak fikir pasal kerja. Minggu depan kita start 'suffer' balik ye.


2 hari yang lepas, aku sempat tengok dua movie Netflix ni. Vivo dan Enola Holmes.

Vivo tu cerita kartun (sejak kebelakangan suka pula layan kartun). Enola Holmes tu movie tahun lepas, tapi aku baru je tengok online. Hehe.

Aku tak ada akaun Netflix, biasa tengok movie/drama dekat website biasa je.

Takut nak langgan akaun Netflix, nanti sepanjang hari tengok situ je. Bahaya. Haha. Aku akan tengok movie Netflix bila dengan kawan aku.



Vivo



Vivo ni menceritakan seekor monyet yang ingin menyampaikan surat (lirik lagu) terakhir daripada tuan dia yang baru meninggal kepada penyanyi terkenal yang merupakan kawan dia di Miami. Movie ni mengisahkan perjalanan dia untuk menyampaikan surat tu kepada kawan baik tuan dia.





Enola Holmes





Aku suka betul movie ni. Jalan cerita dia best. dan aku memang suka british movie pun sebenarnya sebab suka dengar 'accent' diorang.

Enola ni adik kepada Sherlock Holmes. Dari kecil sampai berusia 16 tahun, dia dijaga oleh ibunya di rumah mereka. Macam-macam yang diajar mak dia kepada Enola. Daripada seni mempertahankan diri dan sebagainya.

Satu hari, mak mereka hilang secara tiba-tiba. Enola dipaksa untuk ke sekolah untuk belajar menjadi seorang 'lady'. Enola ni kasar sikit, tapi sangat bijak.

Jadi, Enola pon melarikan diri untuk mencari mak dia. Dia terjumpa dengan seorang remaja lelaki Tekwesbury yang juga melarikan diri dari rumah.

Dari situ, Enola menyelesaikan beberapa misteri kehilangan mak dia dan menolong Tewkesbury juga.



Katanya Enola Holmes 2 bakal keluar tak lama lagi. tak sabar nak tengok..





You Might Also Like

6 comments

  1. ok enola holmes baca jalan citer tu mcm best je hahaha nnt nk tgk juga la

    BalasPadam
  2. dah tgh enola holmes. best cerita dia kana mama suka

    BalasPadam
  3. Okay masuk list nak tgok weekend ni :D

    BalasPadam
  4. enola holmes dah tengok. memang best. Vivo tu nanti nak try layan

    BalasPadam
  5. Comelnya kartun vivo tu. Ingatkan handphone bila baca tajuk tadi. Nak tengoklah kartun tu. Seronok tengok kartun kadang. Enola Holmes tu tak pernah tengok lagi.

    BalasPadam