Hi, Penang & Nasi Kandar Beratur

 

Salam.

Alhamdulillah. Selamat tiba di Penang pada pukul 8.20malam semalam.

Hampir setahun rasanya tak balik kampung, rindu sangat..

Kali terakhir aku balik Penang pada bulan Jan yang lepas, untuk buat prosedur Relex Smile. Lepas tu stuck seminggu lebih sebab PKP.

Dan akhirnya stuck dekat KK, Sabah sebab Covid-19 yang mengganas.

Jadi, ni la masanya yang sesuai untuk aku balik. Alhamdulillah, dapat cuti seminggu. 

Boss jugak dah remind suruh balik siap-siap selagi boleh balik, yang penting take turn untuk balik, jangan tak ada yang kerja sudah la. Haha.

Minggu depan aku tak ada oncall, jadi ni lah timing terbaik untuk balik.





Happy sangat bila dapat kapal terbang dah mendarat di Penang. Tak pernah rasanya tak balik kampung lebih daripada 6 bulan. Dulu time houseman pon, setiap posting (1 posting 4 bulan), mesti aku akan balik kampung. Untuk rehat dan recharge tenaga dan semangat untuk meneruskan 'housemanship'.

Kebelakangan ni pon aku rasa mood aku tak berapa nak stabil, asyik rasa geram dan stress je. Sebab workload pun dah bertambah dengan isu colleague lagi. Sebab tu dah hampir sebulan lebih tak sempat nak update blog. Kadang-kadang blogwalking je, nak tinggalkan komen pon tak larat.


Ok, lupakan pasal kerja. Kena enjoy cuti yang tak berapa lama ni.



Nasi Kandar Beratur







Sebaik sampai je di Penang semalam, family aku pon datang ambil di Penang Airport.

Ayah aku tanya dah makan ke belum. Aku cakap belum lagi, even ada makanan dalam flight (aku balik guna warrant ticket), tapi aku tak makan pon. Sengaja simpan perut untuk makan nanti.

Ayah aku pon bagi la cadangan untuk makan di Nasi Kandar Beratur alang-alang dah dekat kan.

Dah sampai di Nasi Kandar Beratur, kami pusing 2 kali di situ sebab tak ada tempat nak parking. Last-last aku dengan akak aku turun berdua untuk beli dan makan di rumah.



Nama kedai pon Nasi Kandar Beratur kan, jadi memang beratur la. Lebih kurang dalam 30 minit juga la kami beratur sebelum sampai giliran.

Nasib baik tak lama sangat, tapi kalau lama pon. Aku sanggup je beratur, haha.


Siap bungkus, kami pon balik ke rumah. Jambatan Pulau Pinang yang pertama agak 'jam' juga la time tu walaupun dah hampir pukul 11 malam. 


Nasi Kandar Beratur.


Lepas makan, terus tidur sebab penat. Harap-harap berat tak bertambah dengan jayanya la.




You Might Also Like

2 comments

  1. Alhamdulillah akhirnya dapat jugak Doktor Syu berehat balik kampung kejap. Wahh touch down je terus pekena nasi kandar. Selamat bercuti dan berehat di kampung :)

    BalasPadam
  2. Alhamdulillah dapat balik kampung.
    Kak Amie pula lebih 2 tahun baru dapat jejak kampung.

    BalasPadam