Hiking di Bukit Padang, KK

 

Salam.

Cerita hari ni. 

Aku postcall, jadi balik kerja awal daripada biasa.

Petang pergi airport, hantar kawan kerja yang balik for good.

Cuaca pon okay petang tadi, jadi aku pon niat lah untuk pergi hiking.

Tempat biasa aku pergi hiking di KK ni adalah Bukit Padang. Sebab bukit ni paling dekat dari rumah aku. Tak sampai 10 minit je jarak dia.

Tapi bergantung pada waktu juga la. Kalau waktu balik kerja, memang akan 'jam' juga lah walaupun dekat je.

Bukit Padang la bukit yang biasa aku naik. Sebelum ni aku tak pernah hiking sorang-sorang. Sebab stamina tak bagus sangat kan, so kena ada peneman la biasanya, atau pun orang yang akan bagi semangat.

Tapi sejak Jan 2021 hari tu, aku dah pandai pergi sorang-sorang. Aku ikut 'pace' aku sendiri. Tak perlu rush. Yang penting sampai ke puncak.

Tadi petang, aku gerak sebelum pukul 5petang dari rumah aku. Kalau lambat seminit dua, haa sangkutlah dalam 'jam'. Biasa kalau hiking petang, tak boleh keluar lambat, sebab takut hari dah gelap masa dekat atas nanti. Nak turun, susah pulak tu.





Tadi aku pergi sorang je, sebab kawan-kawan busy. Aku beranikan diri la untuk naik Bukit Padang sorang-sorang sebab risau juga kalau pening ke kena asthma attack ke, tak ke naya.

Tapi macam biasa, sebelum buat aktiviti, aku akan pump dulu MDI Salbutamol aku. 

Dulu pernah tak guna sebelum jogging, tiba-tiba tengah jogging tu semput. Haa. Tak ke diri sendiri yang susah tu.


wajib ambil gambar satu, bukti dah sampai ke puncak. hehe


Aku nak melalui trail 6 dan berjaya sampai ke puncak dalam masa kurang 30minit. Alhamdulillah. Tak semput kali ni sebab aku ikut pace sendiri.

Kalau pergi dengan orang lain, kadang-2 rasa bersalah juga sebab kena tunggu aku kan. 


Sunset di Bukit Padang. Sangat cantik!



InsyaAllah, akan diteruskan hiking demi mencapai berat badan ideal !




Pemandangan dari Bukit Padang.


You Might Also Like

9 comments

  1. hiking alone ka? waaa respect!! i wanna do this too

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aah. baru try hiking sorg2, sbb kdg2 susah nak cari geng

      Delete
  2. hebatlah syu boleh hiking! kite ni lutut dah put hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. baru2 ni je ada kesedaran haha. sbb sedentary sgt

      Delete
  3. seronoknya..lama sungguh tak keluar buat aktiviti mcm ni..sejak2 kahwin ni~

    ReplyDelete
  4. wah bagus aktiviti ni. tapi jgn lupa bawa medication just in case

    ReplyDelete
  5. wahh sunset yg ohsem tu bahh.. 😘😘😘

    ReplyDelete