Sup Ayam & telur puyuh

 

Salam.

Hari tu aku ada beli telur puyuh kan.

Aku campur dengan sup ayam yang aku buat. 

Ingat nak tambah telur ayam rebus, tapi alang- alang dah ada telur puyuh, kita guna telur puyuh la kan.

Tambah telur dalam sup ayam, sebab nak dapatkan lebih protein. Baru nak start diet semula. Berat dah naik banyak betul, jadi terpaksa cari semangat untuk diet.

Tapi tu lah, nafsu makan tu kuat sangat, dah la selalu binge eating.

Harap-harap kuat la semangat untuk diet ni, dan yang paling penting kena konsisten.





Sup Ayam & telur puyuh




Ni dah siap masukkan dalam bekas. Meal prep untuk 3 meals.


Senang, sekali masak untuk beberapa kali makan.

Jimat masa pon ya jugak.



Bye!








You Might Also Like

3 ulasan

  1. suka mkn telo puyuh.. sedap!

    BalasPadam
  2. Sedap jugak letak telur burung puyuh dalam sup. Senang buat prep meal. Tinggal panaskan je.

    BalasPadam
  3. telur puyuh..dulu akak makan jugak tau tapi bila duk bayangkan..ermmm tak apa lah.haha. nampak sedap sup ayam & telur puyuh tu.

    BalasPadam